روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

در این وبلاگ سعی می شود در حد امکان اطلاعات مفیدی درباره پذیرش دانشجویی، ثبت نام در دانشگاه ها، معرفی دانشگاه ها، هزینه های دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، امکانات کار و کسب درآمد و اطلاعات ضروری دیگر برای مهاجرت و زندگی راحت تر در دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در اختیار شما قرار دهیم .

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانشگاه توبینگن، دانشگاه اوبرهارد کارل تیبینگن (آلمانی : Eberhard Karls Universität Tübingen) (لاتین : Universitas Eberhardina Carolina)، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در آلمان است که در شهر توبینگن بادن - وورتمبرگ واقع شده است. این یکی از معروف ترین و قدیمی ترین دانشگاه های آلمان در پزشکی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم انسانی است . Tübingen به عنوان یکی از دانشگاه های عالی آلمان، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آلمان با 29000 دانشجوی فعال شناخته می گردد  و به ویژه به عنوان یک مرکز برای مطالعه پزشکی، قانون، و الهیات و مذهب به طور ویژه مطرح گردیده است . فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه شامل رؤسای جمهور، وزیر، کمیسیون اتحادیه اروپا و قضات دادگاه قانون اساسی فدرال هستند. فارغ التحصیلان این دانشگاه 11 بار جایزه نوبل را برنده شده اند ، به خصوص در زمینه پزشکی و شیمی .
تاریخچه :
دانشگاه توبینگن در سال 1477 توسط Count Eberhard V (Eberhard im Bart، 1445-1496) تأسیس شد و بعدها نخستین دوک وورتمبرگ، اصلاحگر مدنی و کلیسایی بود که پس از جذب در احیای یادگیری رنسانس در طول سفرهایش، به ایتالیا. نخستین رؤسای آن جانان نولرروس بود.
نام فعلی آن در سال 1769 توسط Duke Karl Eugen به این دانشگاه اعطا شد . دانشگاه بعدها به عنوان دانشگاه اصلی پادشاهی وورتمبرگ تبدیل شد. امروزه یکی از 9 دانشگاه دولتی است که توسط دولت فدرال آلمان بادن وورتمبرگ تامین می شود .
دانشگاه
توبینگن دارای سابقه ای از اندیشه نوآورانه است، به خصوص در الهیات، که در آن دانشگاه  Tübinger Stift تا به امروز مشهور هستند. فیلیپین ملانشتون (1560-1497)، اولین مدرک در ساختن سیستم مدرسه آلمانی و شخصیت اصلی در اصلاح پروتستان، به ایجاد مسیری نوین کمک شایانی کرد. از میان دانشجویان و یا اساتید برجسته توبینگن می توان به یوهانس کپلر ستاره شناس و به اقتصاددان مشهور هورست کوهلر و همچنین (رئیس جمهور آلمان)؛ جوزف راتزینگر (پاپ بندیک XVI)، شاعر فریدریش هولدرلین، و فیلسوفان فریدریش شولینگ و گرگ ویلهلم فریدریش هگل اشاره کرد . این دانشگاه در اواسط قرن نوزدهم با توجه به آموزه های شاعر و رهبر مدنی لویدویگ اوهالند و فردیناند کریستین به اوج خود رسید . دانشگاه توبینگن اولین دانشگاه آلمانی بود که در سال 1863 یک دانشکده علوم طبیعی تاسیس کرد. DNA در سال 1868 در دانشگاه توبینگن توسط فریدریش میشر کشف شد. Christiane Nüsslein-Volhard، اولین برنده جایزه نوبل زن در پزشکی در آلمان شناخته می شود که در Tübingen نیز کار می کند. دانشکده اقتصاد و تجارت در سال 1817 به عنوان "Staatswissenschaftliche Fakultät" تأسیس شد و اولین دانشکده اقتصاد در آلمان بود.

دوره نازی ها : آموزش دانشگاهی در آلمان نازی
دانشگاه نقش برجسته ای در تلاش برای مشروعیت دادن به سیاست های رایش سوم به عنوان یک شخصیت "علمی" را داشت. حتی قبل از پیروزی حزب نازی در انتخابات عمومی مارس 1933 تقریبا هیچ دانشجو و دانشکده ی یهودی در آلمان وجود نداشت . فیزیکدان هانس بته در 20 آوریل 1933 به علت "منشأ "غیر آریایی" اخراج شد. پروفسور دین تراگوت کنستانتین اترستیچ و ریاضیدان ich Kamke مجبور شدند بازنشستگی زود هنگام را به دلیل «غیر آریایی» بودن همسرانشان اعلام کنند .

بعد از جنگ : در سال 1966، یوزف راتزینگر، که بعدها به پاپ بندیکت XVI تبدیل شد، دارای یک صندلی در رشته الهیات دینی در دانشکدۀ الهیات کاتولیک در Tübingen، منصوب شد. در سال 1967، یورگن مولتمان (1926)، یکی از تأثیرگذارترین متکلمان پروتستان قرن بیستم، پروفسور الهیات منظم در دانشکدۀ الهیات پروتستان شد. او توسط همکار و دوست ارنست بلچ، فیلسوف مارکسیستی بسیار تحت تاثیر قرار گرفت. در سال 1970 دانشگاه به عنوان مجموعه ای از دانشکده ها به عنوان بخش های مستقل مطالعاتی و تحقیقاتی کپی از دانشگاه های فرانسه بازسازی شد. در ماه مه 2010، توبینگن با دانشگاه دانمارک (MNU) همراه با کالج دانمارک (همکار با دانشگاه های ایالات متحده آمریکا)، دانشگاه دورام (انگلستان)، دانشگاه کوئین (کانادا)، دانشگاه اوتاگو (نیوزیلند)، دانشگاه غرب استرالیا و دانشگاه اوپسالا (سوئد) قرارداد همکاری بست .

مراکز تحقیقاتی :
دانشگاه
توبینگن گستره وسیعی از پروژه های تحقیقاتی در زمینه های مختلف را به عهده دارد. در میان علوم برجسته تر در علوم طبیعی، موسسه Hertie برای تحقیقات مغزی بالینی، که بر کلیه عصب شناختی و سلولی، و همچنین تولید عصبی، و مرکز تحقیقات بالینی بین رشته ای تمرکز می کند، که در درجه اول به بررسی زیست شناسی سلولی در تشخیص و درمان اعصاب می پردازد . دانشگاه توبینگن دارای اداره سخنوری در آلمان می باشد - این بخش توسط والتر جنس، یک منتقد به معنویات تاسیس شد. این دانشگاه به تحقیقاتی خود در زمینه فلسفه، الهیات و فنولوژی ادامه می دهد.

محوطه دانشگاه
آوازه دانشگاه
توبینگن در سراسر شهر گسترش یافته است . توبینگن یکی از پنج شهر "دانشگاهی" کلاسیک در آلمان است. چهار شهر دیگر ماربورگ، گوتینگن، فرایبورگ و هیدلبرگ هستند. در توبینگن چهار حوزه با تمرکز عمده بر روی موسسات دانشگاهی وجود دارد. دانشگاه از تعدادی ساختمان در شهر قدیمی توبینگن استفاده می کند، که برخی از آنها پایه و اساس دانشگاه می باشند. امروزه اینها عمدتا توسط بخشهای کوچکتر مورد استفاده قرار میگیرند، مانند قلعه مجاور Schloss Hohentübingen.
در شمال شرقی این شهر قدیمی، منطقه Wilhelmstraße در اطراف خیابان وجود دارد که در خانه های بزرگتری افراد دانشگاهی سکونت دارند و  دارای کتابخانه اصلی و مرکز غذاخوری بزرگی نیز می باشد . محوطه جدیدی برای علوم در 1970 در Morgenstelle ساخته شده است، در یک تپه در شمال شهر Tübingen. که دارای امکانات بسیار و یک آشپزخانه بزرگ است. بیمارستان های آموزشی دانشگاه بین منطقه ویلهلمستراث و دانشگاه Morgenstelle در ناحیه ای به نام Klinikum شناخته می شوند. 17 بیمارستان در
توبینگن وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه دارای 1500 تخت بیمارستانی و دارای ظرفیت پذیرش 200.000 بیمار در طول سال می باشد . اقامتگاه هایی توسط  Tübingen Studentenwerk در چندین مکان شهر توبینگن به چشم می خورد . بزرگترین این اقامتگاه ها دارای یازده سالن اقامت در Waldhäuser Ost (1700 اتاق) و در Französisches Viertel (500 اتاق) می باشند .

کتابخانه ها
کتابخانه تاریخی دانشگاه
توبینگن : کتابخانه دانشگاه توبینگن برای عموم مردم آزاد است . این کتابخانه بیش از سه میلیون جلد کتاب و بیش از 7،600 مجله می باشد . به غیر از کتابخانه اصلی، بیش از 80 کتابخانه اداری وجود دارند که شامل سه میلیون نسخه کتاب می باشند و با دانشگاه ارتباط مستقیم دارند.
کتابخانه اصلی وام دهی در ویلهلمستراس واقع گردیده و از چند بخش مختلف تشکیل شده است که از طریق راهروها و خیابان ها به هم متصل می شوند:
    
Bonatzbau، قدیمی ترین ساختمان کتابخانه، در سال 1912 ساخته شده است و در حال حاضر اتاق خواندن متون تاریخی (Historischer Lesesaal)است . همچنین در این ساختمان آرشیو دانشگاه، همراه با تعدادی مجموعه دست نویس وجود دارد .
    
ساختمان اصلی کتابخانه، ساخته شده در سال 1963، شامل ایستگاه اطلاع رسانی و ایستگاه تحقیقاتی برای دسترسی به کاتالوگ های الکترونیکی و پایگاه های داده می باشد.
    
Ammerbau در سال 2002 به مجموعه کتابخانه های دانشگاه
توبینگن اضافه گردید که به کاربران دسترسی مستقیم به بیش از 300،000 جلد کتاب و آخرین شماره روزنامه ها و مجلات را ارائه می دهد. همچنین این کتابخانه شامل مکان های متعدد و اتاق های جداگانه ای برای کار گروهی است.
دانشکده ها
این دانشگاه شامل 7 دانشکده است که بعضی از آنها به بخش های دیگر تقسیم می شوند.
   
الهیات پروتستان
    
کلیسای کاتولیک
    
قانون
    
دارو
    
علوم انسانی
    
اقتصاد و علوم اجتماعی
    
علوم پایه
این دانشگاه توسط سه نهاد جداگانه که دارای اختیارات مختلف می باشند، اداره می شود. با این حال، برخی از افراد در بیش از یک نهاد خدمت می کنند. ریاست مجتمع اجرایی، هیئت مدیره دانشگاه است. سرپرست فعلی، پروفسور برند انگلر، توسط چهار نماینده متشکل از سه کارگر و یکی از نمایندگان پشتیبانی می شود. همه اعضای جزو اعضای دائم سنای دانشگاه نیز هستند. مجلس سنا بخش قانونگذاری حکومت را تشکیل می دهد. به استثنای اعضای مجلس، این شامل کمیساریای فرصت های برابر، اعضای رسمی و 20 عضو منتخب از نمایندگان استادان، استادان، دانشجویان و غیر کارکنان است. دو مشاور از بیمارستان های آموزش دانشگاه نیز جزو نماینده حضور دارند . شورای دانشگاه (Hochschulrat یا Universitätsrat) دارای 13 عضو، از جمله رئیس جمهور و معاون وی و همچنین پنج عضو داخلی و شش عضو خارجی می باشد .

رتبه بندی جهانی دانشگاه ها :

با توجه به مکمل آموزش عالی تایمز (2016)، توبینگن یکی از 78 بهترین دانشگاه های جهان است و یکی از 48 دانشگاه برتر جهان در هنر و علوم انسانی می باشد . Tübingen به طور مرتب در رتبه ده دانشگاه برتر آلمان قرار دارد. دانشگاه توبینگن دارای موضوعات معتبر در گروه علوم انسانی است. دانشکده حقوق Tübingen به طور مرتب در میان ده مدرسه حقوق در سراسر کشور رتبه بندی می گردد. در سال 2018، رتبه بندی دانشگاه های ملی Wirtschaftswoche در دانشکده حقوقی رتبه 4 در آلمان را بدست آورد. قضات متعدد دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان، بالاترین دادگاه در آلمان، با دانشگاه توبینگن از جمله Evelyn Haas، فردیناند Kirchhof، مایکل ایشبرگر، Gebhard Müller و رئیس جمهور سابق آلمان، روم هرتزوگ وابسته هستند. در حسابداری و امور مالی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی در دانشگاه توبینگن رتبه چهارم را در آلمان با رتبه بندی QS رتبه بندی کرد. فارغ التحصیلان برجسته این دانشکده عبارتند از یورگن استارک، هلموت هاسمان، مدیر سابق صندوق بین المللی پول هورست کوهلر و همچنین رالف دلندرف، که گروه جامعه شناسی دانشگاه توبینگن را تاسیس کردند . از آنجایی که برخی از فیلسوفان تاثیرگذار مانند گرگ ویلهلم فریدریش هگل و رالف دلندرف و متکلمان پروتستان و کاتولیک قرن بیستم در آنجا آموزش دیده اند، دانشگاه توبینگن به ویژه در زمینه فلسفه، الهیات و فلسفه دین کاملا شناخته شده بوده است . دانشگاه ایبرهارد کارل تنها دانشگاهی است که در دنیا آلمانی صحبت می کند که سخنوری را به عنوان یک موضوع مستقل آموزش می دهند. علاوه بر این، در زمینه مطالعات آلمانی (آلمانی: Germanistik) توبینگن در سالهای اول تاسیس خود در میان همه دانشگاههای آلمان رتبه یک بوده است .
دانش آموزان دانشگاه توبینگن می توانند در چارچوب برنامه های تحصیلی مطالعه (بدون هزینه تحصیل) در این دانشگاه و همچنین دانشگاه های شریک خارجی از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه جورج تاون، دانشگاه پرینستون و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند . بیش از 1000 دانشجو از دانشگاه
توبینگن در هر سال تحصیلی بیش از 500 دانشگاه شریک خارجی را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند . از آنجا که تقریبا تمام دانشگاه های آلمانی عمومی هستند (اکثر دانشگاه های خصوصی دارای زبان رسمی آلمانی نیستند) و به این ترتیب به طور عمده پرداخت می کنند،

زندگی دانشجویی :

همانطور که دانشجویان دانشگاه تقریبا یک سوم جمعیت کل شهر Tübingen را تشکیل می دهند، فرهنگ شهر به میزان زیادی تحت تأثیر آنها قرار دارد. همچنین با نزدیک شدن به دانشگاه، تعدادی از جوامع دانشجویی به طور عمده نمایندگی هنر و احزاب سیاسی را تشکیل می دهند، بیشتر قابل توجه هستند . این دانشگاه همچنین ورزشگاه ها و کلاس های ورزشی به نام Hochschulsport را ارائه می دهد. از آنجایی که Tübingen دارای بخش علوم ورزشی با طیف وسیعی از امکانات است، سایر افراد نیز می توانند در انواع مختلف دوره های ورزشی در تیم ها شرکت کنند. علاوه بر این، حتی ورزش های عجیب و غریب مانند چتربازی و هنرهای رزمی نیز ارائه می گردد. دانشجویان می توانند در دوره های آزاد یا کم هزینه شرکت کنند. بخش ورزشی در نزدیکی منطقه Wilhelmstraße ساختمان های دانشگاه واقع شده است و توسط تعدادی از مسیرهای اتوبوس مکرر سرویس دهی می شود.

بر خلاف برخی از شهرهای بزرگ، تخفیف های دانشجویی در Tübingen به طور گسترده ای در دسترس نیست. سینما و کتابخانه عمومی شورای شهر به طور خاص تخفیفی برای دانشجویان ارائه نمی دهند و فقط تعداد انگشت شماری از رستوران هایی هستند که مقداری از هزینه سرویس ناهار را کاهش داده اند. با این حال، دانش آموزان ممکن است از Semesterticket بهره مند شوند، که یک فصل حمل و نقل را با تخفیف در دسترس دانشجویان قرار می دهد . ارائه شش ماه سفر نامحدود در قطار و اتوبوس در انجمن حمل و نقل Naldo Verkehrsverbund با هزینه تقریبی 50 الی 62 یورو فراهم است. تئاتر توبینگن و همه استخرهای عمومی نیز برای دانش آموزان و دانشجویان تخفیف می دهند.
تفریحات شبانه در توبینگن بر روی میخانه های متعدد در شهرهای قدیمی همراه با تعدادی از باشگاه ها متمرکز است، که بیشتر آنها خود را به موسیقی غیر مجاز مجهز می کنند . در طول ترم، Clubhaus متعلق به Studentenwerk در مرکز دانشگاه Wilhelmstraße Clubhausfest هفتگی میزبان پنجشنبه شبهای دانشجویان است . این باشگاه محبوب و آزاد که توسط جوامع دانشجویی و نمایندگان دانشجویان Fachschaft سازماندهی شده و توسط انجمن های دانشجویی مدیریت می شود، تمامی درآمد حاصل از فعالیت های خود را صرف حمایت از دانشجویان می کند.

مکان های دیدنی :

 باغ گیاه شناسی دانشگاه توبینگن
دنباله زمین شناسی دانشگاه در Kirnberg . این دنباله زمین شناسی در پارک طبیعی Schönbuch در Kirnberg واقع شده است .

برندگان جایزه نوبل :

اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلانی که با جایزه نوبل را کسب کرده اند به شرح زیر می باشند :
     ویلیام رامزی (1904، شیمی)
     ادوارد بوخنر (1907، شیمی)
     کارل فردیناند براون (1909، فیزیک)
     فریتس پرگل (1923، شیمی)
     آدولف بوتناندت (1939، شیمی)
     هانس بته (1967، فیزیک)
     جورج ویتیگ (1979، شیمی)
     هارتموت میشل (1988، شیمی)
     برت ساکن (1991، پزشکی)
     کریستین نلسین ولهارد (1995، پزشکی)
     گونتر بلوب (1999، پزشکی)

نوابغ فارغ التحصیل دانشگاه توبینگن :

این فهرست همچنین شامل فارغ التحصیلان Tübinger Stift، که بخشی از دانشگاه نیست، اما ارتباط نزدیکی با آن دارد نیز می شود .
رشته باستان شناسی
   
ماریا Gimbutas (1921-1994)، باستان شناس
    
منفرد کورفمن (1942-2005)، باستان شناس، مدیر حفاری در تروی
    
سر اوورل استین (1862-1943)، باستان شناس (اخذ درجه دکترا در سال 1883)
رشته اقتصاد
   
هلموت هاسمان، وزیر اقتصاد آلمان (1988-1991)
    
هورست کوهلر، مدیر صندوق بین المللی پول (2000-2004) و رئیس جمهور آلمان (2004-2010)
    
یورگن استارک، اقتصاددان ارشد و عضو کمیته اجرایی بانک مرکزی اروپا
    
Klaus Töpfer، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد
رشته مصر شناسی
   
بوی اوکینگا، مصرشناس
رشته تاریخ
   
ارنست بئاپپل (1950-1887)، مقام رسمی نازی آلمان و افسر اس اس اس که به اتهام مشارکت در جنایات جنگی اعدام شد .
    
کورت گرگ Kiesinger، صدراعظم آلمان (1966-1969)
    
ریتا سیسموت، رئیس مجلس فدرال آلمان (1998-1998)
    
هانس مامسن (1930-2015)، مورخ

رشته قانون

    مارتین بانگمن، وزیر اقتصاد آلمان (1984-1988) و کمیساریای اتحادیه اروپا (1989-1999)
    
هرتا داپلر-گملین، وزیر دادگستری آلمان (1998-2002)
    
روم هرزوگ، رئیس جمهور آلمان (1994-1999)
    
فیلیپ جینینگر، رئیس مجلس فدرال آلمان (1984-1988)
    
کالس کینکل، معاون وزیر امور خارجه آلمان (1993-1998)
    
Gebhard Müller، رئیس دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان (1951-1971)
    
گونتر اتینگر، عضو کمیسیون اروپا برای بودجه و منابع انسانی
    
کارلو اشمیت، سیاستمدار آلمانی و یکی از "پدران قانون اساسی"
    
کنستانتین فریرر فون نورث، وزیر امور خارجه آلمان (1932-1932)
    
گرهارد انشیتز، پدر قانون اساسی هوندس بوندسلند
    
کریستفف مارتین ویلند، (1713-1833)، شاعر
    
یورگن وهلر (سال 1950)، وکیل و مدیر آلمان
    گونتر هنریچ فریرر فون برگ 1765-1865، استاد حقوق، سیاستمدار، قانونگذار، مشاور حقوقی

رشته پزشکی / علوم طبیعی / ریاضیات
   
یوسف عادل (b. 1964)، شیمیدان
    
سید رزا الله انصاری (تولد 1932)، مورخ علمی
    
آلوسی آلزایمر، روانپزشک و نوروپاتولوژیست
    
سیمون برندل (تولد 1981)، ریاضیدان
    
ویکتور فون برونز، جراح
    
رودلف جاکوب کامروریوس (1721-1665)، گیاه شناس، فیزیکدان
    
تئودور ایمر (1843-1898)، متخصص زیست شناسی و آناتومی تطبیقی
    
Leonhart Fuchs (1501-1566)، گیاه شناس، فیزیکدان
    
هانس جیگر (1882-1945)، فیزیکدان
    
کارل هوبرلین (1870-1954)، پزشک
    
فلیکس هوپ سیلر، شیمیدان و فیزیولوژیست
    
فریدریش فون هوین (1875-1969)، دیرینه شناس
    
یوهانس کپلر (1571-1630)، ستاره شناس
    
کارل ماینسن (1891-1959)، فیزیکدان
    
لثار میر (1830-1895)، شیمیدان
    
هوگو فون مولو (1805-1872)، گیاه شناس
    
فریدریش میشر، زیست شناس
    
کریستین نلسین ولهارد (ب. 1942)، زیست شناس
    
هانس Schlossberger (1960-1887)، ایمونولوژیست و میکروبشناسی
    
ویلهلم شیکارد (1529-1635)، ستاره شناس
    
برنارد Schölkopf (تولد 1968)، دانشمند کامپیوتر
    
یوهان جرج گملین (1709-1755)، گیاه شناسی
    
بی شیژنگ (1903-2009)، زیست شناس
    
کارل فون ویرورد، فیزیولوژیست (1818-1884)
    
Detlef Weigel (b. 1961)، زیست شناس

رشته ادبیات :
     اره اپلر (تولد 1926)، سیاستمدار سوسیال دموکرات آلمان و بنیانگذار GTZ
     ایوجن گرسنمایر (1906-1986)، رئیس مجلس فدرال آلمان (1964-1954)
     ارنست فون هرزوگ (1911-1834)، باستان شناس آلمانی
     والتر جنس (تولد 1923)، فیلسوف، مورخ و منتقد ادبیات
     هلمت کراسک (1934-2015)، روزنامه نگار و منتقد ادبی
     آدلبرت فون کلر (1812-1883)، فیلولوژیست آلمانی
     سالومون Schweigger (1551-1622)، متکلم، فیلسوف کلاسیک و شرق شناس
     مارتین والرس (تولد 1927)، نویسنده

رشته فلسفه
     یوهانس رکولین، انسان شناس و فیلسوف
     فریدریش هولدرلین، شاعر
     گرگ ویلهلم فریدریش هگل، فیلسوف
     آلبرتو جوری، فیلسوف
     هاینریش کریستف ویلهلم سیگارت، فیلسوف
     کریستوف فون سیگارت، فیلسوف
     فریدریش ویلهلم جوزف فون شلینگ، فیلسوف
     ارنست بلچ، فیلسوف
     بورهارت اشمیت، فیلسوف
     اتفید هف، فیلسوف
     جولیان نیدا-رملین، فیلسوف
     ارنست تایگندات، فیلسوف
     منفرد فرانک، فیلسوف
رشته روانشناسی
     پل انک، روانشناس متخصص در پزشکی روانشناسی
     ولفگانگ کوهلر، روانشناس
     رابرت زاجونک (1923-2008)، روانشناس

رشته جامعه شناسی
   
رالف دلرندورف، جامعه شناس، اقتصاددان، متخصص علوم سیاسی و سیاستمدار
رشته الهیات
   
کارل بارت، سوئیس، یکی از تأثیرگذارترین متکلمان پروتستان قرن بیستم است .
    
فردیناند کریستین باور، متکلم پروتستان و مورخ مسیحیان اولیه و عهد جدید
    
دیتریش Bonhoeffer، لوتری، یکی از تاثیرگذارترین متکلمان پروتستان قرن بیستم، کشیش و مخالف رژیم نازی
    
رودلف بولتمن، یکی از تأثیرگذارترین متکلمان پروتستان قرن بیستم، معروف به تفسیر کتاب مقدس مسیحی
    
گرهارد ابلینگ، متکلم پروتستان، دانشجوی سابق رودلف بولتمن، متخصص هرمنوتیک فلسفی
    
یوهانس اک (1486-1543)، متکلم کاتولیک، ضد اصلاح طلب
    
دیوید ف. فورد، ریاجی استاد الوهیت در دانشگاه کمبریج (از سال 1991)
    
رومیو گاردینی، کشیش کاتولیک رومی، نویسنده و مدرس دانشگاه
    
والتر کاستر، کاردینال در کلیسای کاتولیک رومی، متکلم کاتولیک بسیار با نفوذ امروز
    
هانس کینگ، متفکر متکلم کاتولیک رومی، منتقد دکترین کاتولیک
    
فیلیپین ملانشتون (1560-1497)، اصلاح طلب پروتستان، اولین متفکر سیستماتیک اصلاح پروتستان
    
ادوارد موریک، متکلم پروتستان، شاعر مشهور آلمانی
    
یورگن مولتمان، یکی از تأثیرگذارترین متکلمان پروتستان امروز
    
کنراد رایزر، متکلم پروتستان، دبیر کل سابق مجمع جهانی کلیساها (WCC)
    
چارلز فوردریک راینهارد (1837-1761)، دیپلمات فرانسوی، مقاله نویس و سیاستمدار فرانسوی وورتمبرگ
    
فریدریش ویلهلم جوزف فون شلینگ، متکلم پروتستان، فیلسوف با نفوذ
    
آدولف شلاتر، متفکر متکلم پروتستان
    
دیوید اشتراوس، متفکر و متکلم پروتستان بسیار تاثیر گذار که مطالعات عهد جدید را بوجود آورده است .
    
پل تیلچ، متکلم آلمانی-آمریکایی در دانشگاه هاروارد، یکی از تأثیرگذارترین متکلمان پروتستان قرن بیستم
    
میروسلاو وللف، متکلم مسیحی در دانشگاه ییل
    
کارل هاینریش وایزککر، متکلم پروتستان و سرپرست دانشگاه توبینگن


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی