روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

در این وبلاگ سعی می شود در حد امکان اطلاعات مفیدی درباره پذیرش دانشجویی، ثبت نام در دانشگاه ها، معرفی دانشگاه ها، هزینه های دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، امکانات کار و کسب درآمد و اطلاعات ضروری دیگر برای مهاجرت و زندگی راحت تر در دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در اختیار شما قرار دهیم .

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانشگاه ملبورن یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در ملبورن استرالیا است. این دانشگاه در سال 1853 تاسیس شد و از لحاظ قدمت دومین دانشگاه استرالیا واقع در ویکتوریا است. این دانشگاه در محوطه اصلی ملبورن در پارک ویلی، حومه داخلی شهر در شمال منطقه کارگزاری ملبورن، با چندین دانشگاه دیگر واقع در سراسر ویکتوریا واقع شده است . ملبورن شامل 11 واحد دانشگاهی مجزا است و با موسسات و مراکز تحقیقاتی متعددی در حال همکاری است، از جمله موسسه تحقیقات پزشکی Walter and Eliza Hall، موسسه مطالعات عصبی و روانشناسی Florey، موسسه مطالعات اقتصادی و اجتماعی اجتماعی ملبورن و موسسه Grattan. در میان 15 مدرسه فارغ التحصیل ملبورن، مدرسه کسب و کار ملبورن، دانشکده حقوق ملبورن و دانشکده پزشکی ملبورن جز بهترین مداس می باشند .

در سال 2018 مجله تایمز، واحد تحصیلات تکمیلی ملبورن را جز 38 واحد تحصیلات تکمیلی جهان رتبه بندی کرده است . در حالی که رتبه دانشگاهی دانشگاه ملبورن در جهان در سال 2019 رتبه 32 می باشد و در استرالیا رتبه اول می باشد . و در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS 2019 ملبورن رتبه 39 را بدست آورده است . چهار نخست وزیر استرالیا و پنج فرماندار عمومی از دانشگاه ملبورن فارغ التحصیل شده اند. 9 برنده جایزه نوبل در دانشگاه ملبورن تحصیل کرده اند . پردیس پارکیل پردیس اصلی دانشگاه ملبورن است .

کالج های مسکونی
دانشگاه ملبورن در حال حاضر دارای 10 دانشکده مسکونی است که هفت دانشکده در لبه شمالی پردیس واقع شده اند و سه دانشکده مسکونی دیگر در خارج از دانشگاه قرار دارند. کالج های مسکونی به دنبال ارائه برنامه های اقامتی و آموزش جامع برای دانشجویان دانشگاه می باشند. اکثر کالج های مسکونی دانشگاه نیز دانشجویان دانشگاه RMIT و دانشگاه موناش، پردیس پارکیل را می پذیرند، و کالج های انتخاب شده نیز دانشجویان دانشگاه کاتولیک استرالیا و دانشگاه ویکتوریا را پذیرفته اند.
کتابخانه

کتابخانه دانشگاه ملبورن 3 میلیون بازدید کننده دارد که هر سال 42 میلیون وام را پرداخت می کنند. مجموعه کتب عمومی این دانشگاه شامل  3.5 میلیون مورد از جمله کتاب ها، دی وی دی ها، اسلایدهای عکاسی، نمرات موسیقی و نشریات و همچنین نقشه های نادر و چاپی و سایر مطالب منتشر شده می باشد . این کتابخانه همچنین دارای بیش از 32،000 کتاب الکترونیکی، صدها پایگاه داده و 63000 مجله تخصصی در قالب دیجیتال است.
کتابخانه ها عبارتند از:
   
معماری ساختمان و برنامه ریزی کتابخانه (معماری، ساختمان و برنامه ریزی)
    
کتابخانه Baillieu (هنر و علوم انسانی)
    
کتابخانه زیست شناسی Brownless (پزشکی و علوم دامپزشکی)
    
مرکز منابع شرق (علم، علوم کشاورزی، مهندسی، مجموعه شرق آسیا و کتابخانه موسیقی لوئیس هانسون دایر)
    
کتابخانه Giblin Eunson (کسب و کار، اقتصاد و تحصیلات)
    
کتاب قانون (قانون)
    
Lenton Parr Music، Visual & Performing Arts Library - قبلا کتابخانه VCA (هنرهای تجسمی و تصویری)
    
برنلی (باغبانی و علوم گیاهی)
    
کرسویک (علوم زیستی و جنگل)
    
Dookie (علوم کشاورزی و دامپزشکی)
    
Werribee (علوم دامپزشکی)

این دانشگاه دارای چهار پردیس دیگر در کلان شهر ملبورن واقع در برنلی، Southbank، Hawthorn و Werribee است. محوطه دانشگاه برنلی جایی است که دوره های باغبانی را آموزش می دهد. دوره های آموزشی هنری در محوطه دانشگاه Southbank تدریس می شود. دوره های بازرگانی در محوطه دانشگاه ملبورن تدریس می شود. علوم دامپزشکی در دانشگاه وریبی تدریس می شود . در منطقه ویکتوریا، دانشگاههای کرسویک و Dookie به ترتیب برای دوره های جنگلی و کشاورزی استفاده می شوند. پردیس شپارتون برای دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و علوم پزشکی است. این دانشگاه بخشی از مدرسه کسب و کار ملبورن است که در پردیس پارکیل قرار دارد که در رتبه بندی جهانی 2012 Financial Times رتبه 46 را دارد .

سازمان ها

این دانشگاه به دانشکده ها و مدارس زیر تقسیم بندی شده اند :
     دانشکده معماری، ساختمان و برنامه ریزی
     دانشکده هنر
     دانشکده تجارت و اقتصاد
     دانشکده تحصیلات تکمیلی ملبورن
     دانشکده مهندسی ملبورن
     دانشکده حقوق ملبورن
     دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و علوم پزشکی
     دانشکده علوم
     دانشکده دامپزشکی و علوم کشاورزی
     دانشکده هنر ویتنام و موسسه موسیقی ملبورن

درآمد دانشگاه

دانشگاه ملبورن دارای حدود 1.335 میلیارد دلار، سرمایه می باشد و بزرگترین موسسه در استرالیا است. با این حال، درآمد دانشگاه های استرالیا در مقایسه با ثروتمندترین دانشگاه های ایالات متحده نسبتا رقم کوچکی است. این دانشگاه دارای 11 واحد دانشگاهی است که برخی از آنها شامل یک مدرسه فارغ التحصیلی نیز میباشند .

هزینه های تحقیقاتی دانشگاه ملبورن در مورد سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک (CSIRO) رتبه دوم است. در سال 2010، 813 میلیون دلار برای تحقیق صرف شده است. در همان سال دانشگاه دارای بالاترین تعداد جوایز تحصیلات تکمیلی در استرالیا (APA) و بورس تحصیلی بین المللی تحصیلات تکمیلی (IPRS) و همچنین بزرگترین مجموع دانش آموختگان رشته تحصیلی (RHD) (2222 دانش آموز) بود. با توجه به رتبه بندی موضوعی دانشگاه های جهانی QS 2015، دانشگاه ملبورن در رتبه پنجم در جهان برای تحصیلات تکمیلی، هشتم در قانون، 13 در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، سیزدهم در هنر و علوم انسانی، 14 در حسابداری و امور مالی، 14 در دندانپزشکی و 18 در پزشکی بوده است .

این دانشگاه با چندین موسسه هنری در جامعه استرالیا در ارتباط است که شامل:
موزه هنر یان پاتر، مجموعه ای از هنرهای تجسمی را شامل می شود. سی و سه مجموعه فرهنگی که شامل مجموعه موزه هنری گریگرینگ از مصنوعات فرهنگی موسیقی است؛ موزه تاریخ پزشکی، که تاریخچه پزشکی حرفه ای در ویکتوریا را پوشش می دهد؛ و موزه آناتومی و آسیب شناسی هری بروکز آلن که شامل بیش از 8000 نمونه مربوط به آموزش پزشکی و سایر علوم بهداشتی است.

این دانشگاه در طول تاریخ خود در رشته های ورزشی مختلفی شرکت کرده و دارای 39 باشگاه وابسته است .

دانشگاه ملبورن، بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته، را در آلبوم افتخارات خود جای داده است از جمله : فرماندار ویکتوریا، نخست وزیران استرالیا، قضات دادگاه عالی و فدرال، خانواده ویکتوریا، نخست وزیران ویکتوریا و رهبران منتخب دیگر کشورها و سرزمین ها، برندگان جایزه نوبل، بانوی نخست شرق تیمور، وزرای کشورهای خارجی، شهرداران ارشد، دانشگاهیان، معماران، مورخین، شاعران، فیلسوفان، سیاستمداران، دانشمندان، فیزیکدانان، نویسندگان، رهبران صنعت، پرسنل نیروی دفاعی، رهبران شرکت های بزرگ، رهبران جامعه، و همچنین هنرمندان متعدد فراوانی را .

  • ۹۷/۰۷/۲۸
  • شعبان بابامحمودی

University of Melbourne

دانشگاه ملبورن

نظرات (۱)

  • نگار جهانشاهی
  • عالیه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی