روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

در این وبلاگ سعی می شود در حد امکان اطلاعات مفیدی درباره پذیرش دانشجویی، ثبت نام در دانشگاه ها، معرفی دانشگاه ها، هزینه های دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، امکانات کار و کسب درآمد و اطلاعات ضروری دیگر برای مهاجرت و زندگی راحت تر در دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در اختیار شما قرار دهیم .

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) یک دانشگاه خصوصی، سکولار و مستقل در بیروت لبنان است. دانشگاه بیروت یکی از معتبر ترین دانشگاه های خاورمیانه است و دارای رتبه اول در منطقه عربی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2018 است . دانشگاه آمریکایی بیروت توسط هیئت امناء خصوصی و مستقل اداره می شود و برنامه هایی را برای تحصیل در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فرا دکترا ارائه می دهد. این دانشگاه با بسیاری از دانشگاه های جهان همکاری می کند، مخصوصا با دانشگاه کلمبیا، دانشکده پزشکی و علوم پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن، دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز و دانشگاه پاریس. رئیس جمهور کنونی، فاضل روح الله خوری، فارغ التحصیل این دانشگاه است .

دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) دارای بودجه عملیاتی از 423 میلیون دلار تا حدود 605 میلیون دلار است. این دانشگاه شامل 64 ساختمان، از جمله مرکز پزشکی آمریکا، مرکز پزشکی بیروت (بیمارستان دانشگاه آمریکایی) (420 تخت خوابی)، چهار کتابخانه، سه موزه و هفت خوابگاه است . تقریبا یک پنجم دانش آموزان AUB قبل از آمدن به AUB به دبیرستان یا دانشگاه خارج از لبنان مراجعه کرده اند. فارغ التحصیلان AUB در بیش از 120 کشور در سراسر جهان اقامت دارند. زبان آموزش در دانشگاه آمریکایی بیروت انگلیسی است. مدارک تحصیلی اعطا شده در دانشگاه به طور رسمی توسط هیئت مدیره نیویورک رجنتز اهدا می شود.

تاریخچه :

فارغ التحصیلان AUB در طول سال ها تأثیر گسترده ای بر روی منطقه و جهان داشته اند. برای مثال 19 فارغ التحصیل دانشگاه آمریکایی بیروت نمایندگان مجلس در سازمان ملل متحد از سال 1945 بوده اند که بیش از هر دانشگاه دیگری در جهان می باشد . فارغ التحصیلان AUB همچنان به عنوان رئیس جمهور کشورشان، نخست وزیران، اعضای مجلس، سفیران، فرمانداران بانک های مرکزی، رؤسای جمهور و مدرسان کالج ها و دانشگاه های معتبر جهان، دانشگاهیان برجسته، تجار و دانشمندان، مهندسان، پزشکان، معلمان و پرستاران در دولت ها، بخشهای خصوصی و در سازمان های غیردولتی کار می کنند. در تاریخ 21 مارس 2008 هیئت امناء پیتر دورمن به عنوان رئیس دانشگاه برگزیدند . Dorman یک محقق بین المللی در زمینه ی یگانه ی شناسی است و پیش از آن رئیس دفتر زبان و تمدن های شرق شیکاگو بود. در 19 مارس 2015، هیئت امناء به طور رسمی نامزد ریاست جمهوری بعدی فاضل روح الله خوری را به عنوان رئیس جمهور آینده تصویب کرد. او به طور رسمی در تاریخ 25 ژانویه 2016 به عنوان رئیس AUB انتخاب شد. از ژوئن سال 2011، تعداد کل مدارک و دیپلم های اعطا شده بیش از 82000 نفر می باشد .

محوطه دانشگاه :

مجتمع دانشگاهی آمریکایی دانشگاه بیروت 61 هکتار (250،000 مترمربع) در یک تپه با مشرف به دریای مدیترانه در یک طرف و در کنار خیابان برزای از سوی دیگر است. محوطه دانشگاه AUB در بیروت شامل 64 ساختمان، هفت خوابگاه و چندین کتابخانه است. علاوه بر این، دانشگاه دارای مرکز دانشجویی چارلز وست میزر، موزه باستان شناسی و همچنین موزه تاریخ طبیعی است . دانش آموزان نیز از طیف وسیعی از امکانات تفریحی و تحقیقاتی مانند مزرعه تحقیقاتی 247 هکتاری و مجتمع آموزشی برگزیده شده توسط دانشکده کشاورزی و علوم مواد غذایی AREC (Advancing Centers for Developing Communities) در Beqaa، لبنان می باشد .

دانشکده ها :

FAFS، دانشکده کشاورزی و علوم غذایی
FAS، دانشکده هنر و علوم
MSFEA، Maroun Semaan دانشکده فنی و مهندسی
FHS، دانشکده علوم بهداشتی
FM، دانشکده پزشکی، [14] که شامل دانشکده پرستاری رفیق حریری (HSON)
OSB، دانشکده بازرگانی سلینان S. Olayan

نکته : در اواخر سال 2017، 9102 دانشجو در AUB ثبت نام کردند که 7،180 دانشجوی کارشناسی و مابقی در مقاطع ارشد و دکتری بوده اند و همچنین 1922 دانشجوی نیز از AUB فارغ التحصیل شده اند .

در سال 2007، دانشگاه آمریکایی بیروت برنامه های دکترا را دوباره بازبینی نمود. در حال حاضر، برنامه های دکترا در زمینه های زیر ارائه می شود:
     تاریخ عرب و خاورمیانه
     زبان و ادبیات عربی
     مهندسی پزشکی
     علوم زیست پزشکی
     زیست شناسی سلولی و مولکولی
     مهندسی عمران
     مهندسی برق و کامپیوتر
     مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست
     مهندسی مکانیک
     فیزیک نظری

مرکز پزشکی :
مرکز پزشکی AUB (AUBMC) مرکز خصوصی و غیر انتفاعی دانشکده پزشکی است. AUBMC، که توسط کمیته بین المللی مشترک (JCIA) در مورد اعتباربخشی بیمارستان ها مورد تأیید قرار گرفته، شامل یک بیمارستان 420 تخت خواب می شود و خدمات بهداشتی و درمانی جامعی را در طیف وسیعی از تخصص ها و برنامه های آموزشی پزشکی، پرستاری و تخصصی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می نماید .
از سال 1905، خدمات پزشکی AUB شامل یک مدرسه پرستاری گردید. در سال 2008، انجمن کالج پرستاری آمریکا (AACN) از دانشکده پرستاری رافیش حریری AUB دعوت کرد تا یک عضو کامل این انجمن شود و اولین عضو AACN خارج از ایالات متحده می باشد. در تاریخ 4 آوریل 2011، AUB اعلام کرد AUGMC 2020 Vision، که قصد ساخت یک مجتمع پزشکی پیشرفته با 12 ساختمان و ظرفیت تخت 600 نفر را دارد . AUBMC در حال حاضر شامل دانشکده پرستاری رفیق حریری، ساختمان سرپایی پیر آبی خاتر، ساختمان واسیف و سوآد ساوالف، ساختمان اداری پزشکی، مرکز علمی و کلینیکی هلیم و آیدا دانیل و ساختمان های بیمارستان بستری و سرپایی است .
این دانشگاه همچنین به چند مرکز تحقیقاتی بالینی و تحقیقاتی مانند موسسه سرطان Naef K. Basile Cancer، موسسه عصب شناسی ابو حیدر، مرکز سرطان کودکان لبنان (وابسته به بیمارستان تحقیقاتی کودکان در ممفیس تنسی)، مرکز سرپایی قلب و عروق موفید فارا، مرکز مولتیپل اسکلروزیس Nehme و مرکز سرپایی احمد و جمیلای Bizri Neuro همکاری دارند .

موزه ها و مجموعه های دانشگاه : سه موزه در AUB وجود دارد : موزه باستان شناسی، موزه زمین شناسی و موزه تاریخ طبیعی .
موزه باستان شناسی قدیمی ترین موزه در خاور نزدیک است. مجموعه آن شامل بیش از 16،000 اشیاء و 10،000 سکه و ویژگی های سفالگری، ابزار شمشیر بازی قبل از میلاد، برنز، فینیقی و مجسمه های کلاسیک و برجسته سفال، گلدان مصنوعی آلاباستر از Byblos، موهای زینتی و آلات موسیقی است. این موزه شامل حفاری هایی در لبنان و سوریه می باشد. انجمن دوستان از موزه AUB جهت برگزاری سخنرانی ها، نمایشگاه ها و فعالیت های کودکان استفاده می کند. همچنین یک موزه دارای یک خبرنامه منظم می باشد که به صورت مستمر منتشر می شود.
موزه زمین شناسی شامل سنگ ها، مواد معدنی و فسیل ها از سراسر جهان می باشد. این منابعی مهم برای دانشجویان و محققان AUB و دانشجویان دیگر دانشگاه ها و مدارس لبنان است.
موزه تاریخ طبیعی یک مجموعه منحصر به فردی است که نشان دهنده تنوع زیستی این منطقه است. این به خصوص برای Post Herbarium شناخته شده است که شامل 63000 نمونه است. آرشیو و مجموعه های ویژه AUB شامل اسناد مهم مربوط به تشکیل کالج پروتستان سوریه در سال 1866 و همچنین بسیاری از مواد (اسناد، نقشه ها، عکس ها و غیره)ای است که علاقه مندان به تحقیق در لبنان و منطقه از جمله بیروت می باشد .

کتابخانه ها :

سیستم کتابخانه دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) دارای دو بخش اصلی است :
کتابخانه های دانشگاه شامل کتابخانه یادبود نامی جعف، کتابخانه مهندسی و معماری و کتابخانه علمی و کشاورزی است. مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی (AREC) در دره Beqaa همچنین شامل یک پیوست به کتابخانه علوم و کشاورزی است.
کتابخانه های دانشگاهی شامل :
   
587،778 جلد کتاب
    
923 عنوان دوره ای، که 244 آن به زبان عربی است
    
57،679 مجله الکترونیکی در 206 پایگاه داده
    
1،139،340 آیتم های صوتی و تصویری از هر فرمت
    
1398 نسخه در "بایگانی و مجموعه های ویژه"، که برخی از آنها به عنوان قطعات موزه مورد بررسی قرار گرفته اند
    
7،714 جلد پایان نامه ها، پروژه ها و پایان نامه های مربوط به سال های 1907 و به بعد
    
3،940 پوستر و 1902 نقشه، و همچنین 46،418 عکس از طبیعت منحصر به فرد و تاریخی لبنان
کتابخانه پزشکی Saab
کتابخانه پزشکی Saab (SML) در کنار دانشکده پزشکی AUB و مرکز پزشکی علوم بهداشت و دانشکده پرستاری رفیق حریری، در محوطه قرار دارد . اگرچه بسیاری از منابع کتابخانه ای از راه دور از داخل و خارج از محوطه دانشگاه قابل دسترسی هستند، اما خود کتابخانه ها با کلاس های الکترونیکی، آزمایشگاه های کامپیوتری و اتصال بی سیم مجهز شده اند. کارکنان آموزش دیده و با تجربه در طول سال ها کلاس ها و کارگاه های آموزشی را برای معرفی و آموزش کاربران برای استفاده از مجموعه های کتابخانه ها، منابع اطلاعاتی و فن آوری های نوآورانه انجام می دهند.

اعتباربخشی
AUB در ماه ژوئن سال 2004 توسط کمیته آموزش عالی ایالتی انجمن کالج ها و مدارس تأیید شد. مجوز دانشگاه در سال 2009 و دوباره در سال 2016 تأیید گردید. در سپتامبر 2006، شورای آموزش بهداشت عمومی (CEPH) برنامه بهداشت عمومی فارغ التحصیلان دانشکده علوم بهداشت
دانشگاه آمریکایی بیروت را تأیید کرد. این برنامه در سال 2012 به مدت هفت سال مجددا تأیید شد. برنامه بهداشت عمومی فارغ التحصیل AUB اولین برنامه بهداشت عمومی معتبر CEPH خارج از قاره آمریکای شمالی و تنها برنامه بهداشت عمومی معتبر CEPH در جهان عرب، آسیا و آفریقا است. کمیسیون آموزش پرستاری کالج (CCNE) برنامه های BSN و MSN مدرسه پرستاری Rafic Hariri AUB را در 13 اکتبر 2007 مورد تأیید قرار داد. اعتباربخشی این موسسه مجددا تأیید شد. در آوریل 2009، انجمن پیشرفت های دانشکده های انسانی (AACSB) مدرسه کسب و کار Suliman S. Olayan (OSB) را تأیید کرد. اعتباربخشی این مدرسه در سال 2014 مجددا نیز تأیید شد. AACSB آژانس بین المللی اعتباربخشی بین المللی برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه مدیریت و حسابداری است. کمتر از پنج درصد از مدارس تجاری در سراسر جهان، مجوز رسمی AACSB را کسب کرده اند. مدرسه کسب و کار AUB اولین مدرسه کسب و کار در لبنان و دومین در منطقه برای دریافت چنین اعتباربخشی است. رشته های مهندسی کامپیوتر و مهندسی ارتباطات، مهندسی برق و کامپیوتر، و مهندسی مکانیک از هیئت اعتباربخشی  مهندسی و تکنولوژی (ABET) در سال 2008 مجوز دریافت کرد . اعتباربخشی این رشته ها مجددا در سال 2016 تأیید گردید و همچنین برنامه کارشناسی مهندسی شیمی در سال 2013 مورد تایید قرار گرفت.
دانشکده کشاورزی و تغذیه در مقطع کارشناسی علوم غذایی و رژیم های غذایی هماهنگ برنامه ها (NDCP) توسط شورای اعتباربخشی برای آموزش و پرورش در تغذیه و رژیم های غذایی (ACEND) در سال 2013. معتبر شد . این برنامه در سال 2017 دوباره اعتباربخشی شد .

فارغ التحصیلان شاخص :

    کامل عبدالرحمان (1908-1980)، BA 1931، کارآفرین
    
چارلز ابوچار (1915-2009)، PhC 1936، گواهی 1937، متخصص گیاه دارویی شیمی
    
آدما ابو اسدید (1909-1992)، MD 1931، بنیانگذار انجمن برنامه ریزی خانواده در لبنان؛
    
Aftim Acra (1922-2007)، PhC 1946، متخصص بهداشت عمومی؛
    
Reem Acra، BBA 1982، طراح مد؛
    
یوسف افتیوس (1866-1952)، BA 1885، مهندس عمران و معمار؛
    
شیخ حساس بنت سعد عبدالله سالم الصباح، بازرگان؛
    
غدة السمان، تئاتر ماتریس 1965، نویسنده؛
    
منیر باباکی (1918-1999)، BA 1938 مترجم، ناشر؛
    
ایه بدییر، مهندس کامپیوتر و ارتباطات 2004، بنیانگذار و مدیرعامل littleBits؛
    
امیل بوستانی (1963-1907)، BS 1929، MA 1932، عضو پارلمان لبنان؛
    
Huguette Caland، دانشجوی سابق (1964-1968)، نقاش و مجسمه ساز؛
    ابراهیم داگر (1925-2014)، BA 1947، MD 1951، جراح؛
    
نیکلاس H. داگر (1865-1967)، BA، MS Pharmacy 1920، داروساز؛
    
سمیح دارووز (1930-2015)، کارشناسی ارشد داروسازی 1954، دکترای افتخاری نامه های انسان شناسی 2014، بنیانگذار داروهای هیکما؛
    
ریموند دباین، مهندس کشاورزی و مهندسی کشاورزی، رئیس و مدیر عامل شرکت Invus؛
    اسماعیل الازجری (1969-1969)، ریاضیات سال 1930، نخست وزیر (1954-56) و رییس جمهور (1965-69) سودان؛
    
فارس الخوری (1862-1877)، وزیر امور خارجه، 1897، نخست وزیر (1944-45، 1954-55) و سخنگوی پارلمان سوریه؛
    
جورج فوز (1913-2005)، BA 1933، MS Biochemistry 1935، محقق پزشکی؛
    
علی غندور، دانشجوی سابق (1950)، مدیر عامل شرکت هواپیمایی سلطنتی اردن؛
    
اشرف غنی (BA 1973، MA Political Studies 1977)، رئیس جمهور افغانستان؛
    
زبیح قربان (1903-2006)، MD 1931، بنیانگذار و دبیر دانشکده پزشکی دانشگاه شیراز؛
    
ریموند س. غسان (1976-1921)، کارشناسی ارشد 1941، دبیر دانشکده مهندسی و معماری دانشگاه تهران (1966-76)؛
    
حبیب حداد، مهندس کامپیوتر و ارتباطات 2002، کارآفرین و سرمایه گذار؛
    
زهات حدید (2016-1950)، دانشجوی سابق (1969-1969)، دکترای افتخاری نامه های انسانی 2006، معمار؛
    
جورج هات (1910-1988)، MD 1931، معروف به Ma Haide، دکتر و قائم مقام بهداشت عمومی؛
    
خالد هاوی (1919-1982)، آموزش عالی عربی 1951، آموزش عالی عربی 1955، شاعر؛
    
حبیب حازم (1920-2012)، BA 1945، پدرسالار کلیسای ارتدکس یونانی آنتیوخ و تمام شرق (1979-2012)؛
    
جورج Helou، BS فیزیک 1975، مدیر اجرایی مرکز پردازش و تجزیه و تحلیل مادون قرمز (IPAC) در Caltech؛
    
سعید هیمده (1894-1991)، تجارت بازرگانی 1914، اقتصاددان؛
    
فیلیپ هوشی هیتی (1886-1978)، BA 1908، دکترای افتخاری نامه های انسانی 1969، مورخ؛
    
یوسف ایبیش (1926-2003)، BA 1950، MA 1951، محقق اسلامی؛
    
خالد محمد ادریس (1913-1993)، MD 1936، پزشک؛
    
Ray R. Irani، BS Chemistry 1953، Doctor of Honorary Letters 2013، رئیس سابق و مدیر اجرایی شرکت Occidental Petroleum؛
    
نوامی جعف (1823-1860)، BA 1882، کارگر و بشردوستانه؛
    
میرا کادورا، BGD 2000، هنرمند؛
    
واداد کادی، BA 1965، MA 1969، PhD 1973، Doctor of Honorary Letters 2012، محقق اسلامی؛
    
امیرا کاسیس، BS تغذیه و رژیم غذایی 2000، دانشمند پژوهشی؛
    
مالکوم H. کر (1931-1984)، برنامه منطقه ای MA خاورمیانه 1955، رئیس سابق AUB، محقق خاورمیانه و تاریخ عرب؛
    
آنجلا جواداک خوری (1915-2011)، BA 1937، AUB، MA 1938، دیپلمات لبنانی؛
    
سعید خوری (1923-2014)، دانش آموز سابق، 1940-42، 1943-44، دکترای افتخاری نامه های انسانی 2006، کارآفرین بشردوستانه؛
    
نیکولا نوری خوری، BA Economics، 1952، دانشیار؛
    
شاکری فیض خوری (2008-1943)، BS 1964، MD 1968، دکتر پزشکی؛
    
رجا نجیب خوری (1935-1996)، BS 1955، MD 1959، رئیس سابق و رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت؛
    
سامی مکارم (1931-2012)، ادبیات و فلسفه BA 1954، مجله ادبیات عربی 1957، محقق لبنانی؛
    
سلوا مکارام، BSN 1958، مدیر سابق مدرسه پرستاری AUB (1993-2003)؛
    
آنیس K. مکدیزی (1885-1977)، BA 1906، MA 1908، محقق؛
    
کلوویس مکسود (1926-2016)، BA 1948، دیپلمات و روزنامه نگار؛
نکته : AUB برای بیش از 150 سال، به عنوان یکی از بهترین مؤسسات آموزش عالی در منطقه بوده است. امروزه این دانشگاه بیش از 130 برنامه ارائه می دهد که منجر به تحصیلات لیسانس، کارشناسی ارشد و مدرک دکترا می شود. AUB با پذیرش دانشجویان چند ملیتی و متنوع دانشجویی حدود 8،800 دانش آموز، محیط ایده آل برای رشد فکری و فرهنگی را فراهم می کند. احترام و انعطاف پذیری، اصولی است که جامعه AUB آن را توسعه می دهد. در AUB، ما بیش از آموزش و مهارت های حرفه ای به دانشجویان ارائه می دهیم؛ دانش آموزان را توانمند می سازیم و راه زندگی بهتری را به آنان ارائه می دهیم.

پذیرش در AUB :

اگر شما به دنبال یک تجربه آموزشی و زندگی آگاهانه هستید، AUB محل مناسبی برای شماست. در این وبسایت شما جزئیات بیشتری در مورد خط مشی ها و رویه های پذیرش ما و همچنین روند درخواست ها پیدا خواهید کرد. ما منتظریم تا شما را به زودی در محوطه دانشگاه استقبال کنیم!

در مورد تحصیلات تکمیلی در AUB، لطفا توجه داشته باشید که این دانشگاه برنامه های تحصیلات تکمیلی خود را در 6 دانشکده مختلف ارائه می دهد. برای شناختن این برنامه ها که در AUB ارائه شده اند، لطفا به AUB Majors و Programs مراجعه کنید.
الزامات پذیرش فارغ التحصیلان AUB به شرح زیر است:
1- رونوشت رسمی دانشگاه (ها) - تمام سطوح
2- درخواست فارغ التحصیل (درخواست آنلاین)
3- دو توصیه نامه از اساتید مقطع لیسانس
4- زبان انگلیسی مورد نیاز (براساس پذیرش)
5- GMAT برای برنامه MBA مورد نیاز است. GRE برای برخی از رشته ها در دانشکده هنر و علوم مورد نیاز است
6 هزینه درخواست (50 دلار)
لطفا توجه داشته باشید که برنامه MBA در AUB نیاز به حداقل 2 سال تجربه کاری قبل از ثبت نام دارد.
متقاضیانی که مایل به تحصیل در رشته تحصیلات تکمیلی میباشند، باید به صورت آنلاین درخواست خود را از طریق لینک زیر وارد نمایند .
https://graduateadmissions.aub.edu.lb/
برای دانستن بیشتر در مورد بورس تحصیلی و کمک های مالی، لطفا لینک زیر را بررسی کنید:
http://www.aub.edu.lb/graduatecouncil/Pages/fundingopportunities.aspx
شما ممکن است علاقه مند به بررسی صفحات زیر برای اطلاعات مربوط به:
   
کمک هزینه تحصیلی و مالی
    
مسکن دانشجویی (Dorms)
    
خدمات دانشجویان بین المللی
    
مجلات و برنامه ها
    
تقویم دانشگاه
برای اطلاعات بیشتر و توضیحات بیشتر، لطفا سوالات متداول خود را بررسی کنید و با دفتر پذیرش AUB تماس بگیرید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی