روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

در این وبلاگ سعی می شود در حد امکان اطلاعات مفیدی درباره پذیرش دانشجویی، ثبت نام در دانشگاه ها، معرفی دانشگاه ها، هزینه های دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، امکانات کار و کسب درآمد و اطلاعات ضروری دیگر برای مهاجرت و زندگی راحت تر در دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در اختیار شما قرار دهیم .

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانشگاه ایالتی آریزونا (معمولا به عنوان ASU یا ایالت آریزونا نامیده می شود) یک دانشگاه تحقیقاتی شهری عمومی است و در چهار دانشگاه در سراسر منطقه فونیکس و چهار مرکز یادگیری منطقه ای در سراسر آریزونا گسترده است . ASU یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی با ثبت نام در ایالات متحده است . در اواخر سال 2018، دانشگاه در حدود 73000 دانشجو در کلاس هایش در کلان شهر آریزونا مشغول به فعالیت است . از جمله 60 هزار دانشجوی کارشناسی و بیش از 12 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد. نزدیک به 13،000 ثبت نام نشان دهنده افزایش 12 درصد سقوط نسبت به سال 2017 است. بیش از 36،000 دانش آموز در دوره های ASU به صورت آنلاین ثبت نام انجام داده اند .

منشور ASU، توسط هیئت مدیره بر اساس مدل «دانشگاه آمریکایی جدید» در سال 2014 تصویب شد و توسط رئیس ASU مایکل م. کرو جهت اجرا ابلاغ گردید . ASU به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی با نام "دانشگاه های دکتری - بالاترین فعالیت پژوهشی" توسط طبقه بندی دانشگاه Carnegie موسسات آموزش عالی طبقه بندی شده است. از سال 2005، ASU در میان دانشگاه های تحقیقاتی در ایالات متحده، بر اساس خروجی پژوهش، نوآوری، توسعه، هزینه های تحقیق، تعداد اختراعات اعطا شده و اعطای پیشنهادات پژوهشی دانشگاه ها در رتبه بالایی قرار دارد . مرکز ارزیابی عملکرد دانشگاهی در گزارش برتر ایالات متحده آمریکا در سال 2016  دانشگاه ASU را در رتبه 25 رتبه بندی کرده است. ASU در سال 1994 به عنوان موسسه پژوهشی I طبقه بندی شد و یکی از جدیدترین دانشگاه های بزرگ تحقیقاتی کشور (عمومی یا خصوصی) می باشد. براساس رأی رتبه دانشگاهی در سال 2018 توسط خبرهای ایالات متحده و گزارش جهانی دانشگاه ASU در میان مدارس نوآورانه در آمریکا برای سومین سال متوالی رتبه اول را کسب کرده است.

این دانشگاه از 17 کالج تشکیل شده است و بیش از 170 مرکز و مؤسسه تحقیقاتی پیشرفته معروف وابسته به دانشگاه ایالتی آریزونا می باشند . ایجاد راه حل برای مبارزه با بیماری های جدید؛ مطالعه پیامدهای اکتشافات جدید در سیاست عمومی و دموکراسی؛ تصور کردن خلاقیت خلاقانه؛ پیشرفت عدالت و انطباق؛ از مباحث تحقیقاتی پیشرفته می باشند . بیش از 400 برنامه جهت فارغ التحصیلی و گواهینامه های ارائه شده در ASU وجود دارد .

هیئت علمی های مختلفی که بیش از 3400 دانشمند که 4 برنده جایزه نوبل بین آنها می باشد به همراه 6 برنده جایزه پولیتزر، به همراه 3 عضو مکتب آرچر به همراه 19 عضو ملی آکادمی علوم در بین اساتید دانشگاه آریزونا هستند. علاوه بر این، در میان اعضای هیئت علمی فعلی 180 محقق آمریکایی حضور دارند، همچنین این دانشگاه عضو 72 انجمن بین المللی علوم انسانی، 38 انجمن آمریکایی، انجمن های دانش آموزان جوان،دارای 33 عضو که برنده جوایز گوگنهایم شده اند، دارای 21 عضو آکادمی هنر و علوم آمریکایی، دارای 9 آکادمی ملی و 3 عضو انجمن ملی پزشکی. دارای 227 عضو هیئت علمی ASU با عنوان "بسیار معتبر" نیز می باشند . نزدیک به 600 دانش آموز ورزشکار در ASU در 26 حوزه ورزشی در سطوح بین المللی رقابت می کنند. شیاطین خورشید دانشگاه آریزونا 24 عنوان قهرمانی NCAA را تاکنون بدست آورده اند. به طور انفرادی، شوالیه های علم و ورزش 376 عنوان قهرمانی را کسب کرده اند. تعداد مدالهای ASU در 15 دانشگاه برتر در کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده در رتبه اول قرار دارد . 

این دانشگاه علاوه بر محل های ورزشی، دارای تسهیلات تفریحی و باشگاه های ورزشی نیز می باشد و بیش از 1100 سازمان دانشجویی ثبت شده دارد که تنوع سلیقه دانشجویان را نشان می دهد . ASU برای انطباق با دانشجویان ثبت نامی به طور مداوم زیرساختهای دانشگاهی را بازسازی و گسترش می دهد. از جمله جدیدترین نمونه هایی از توسعه امکانات، بازسازی سه مرحله ای استادیوم Sun Devil و ایجاد روستای رهبری است که یک پروژه دانش آموزی یمی باشد و متصل کننده جامعه 5500 نفری بین المللی با فضاهای جلسه، دفاتر شوراها، فضای خرده فروشی و امکانات مسکن می باشد .

هیئت عالیه آریزونا در دانشگاه ایالتی آریزونا و سایر دانشگاه های دولتی و دانشگاه آریزونا شمالی شامل هیئت مدیره از 12 عضو است که 11 نفر عضو رای دهنده و یکی از اعضای بدون رای دادن می باشد . ASU دارای چهار محوطه دانشگاهی در فونیکس می باشد . پردیس غربی در گلندیل؛ مرکز شهر فینیکس؛ و پردیس پلی تکنیک در Mesa قرار دارند . همچنین دوره ها و دوره های خود را از طریق ASU Online و در کالج های ASU در شهر Lake Havasu در غرب آریزونا ارائه می دهد و برنامه های یادگیری منطقه ای را در تاچر، یوما و توسان فراهم می کند.

برنامه های آکادمیک ASU در چهار مجتمع دانشگاهی در منطقه فونیکس متروپولیتن فعال است . با این حال، بر خلاف بسیاری از موسسات، ASU خود را به عنوان "یک دانشگاه در بسیاری از نقاط" توصیف می کند، به این معنی که "یک سیستم با دانشگاه های مجزا نیست بلکه یک محوطه اصلی با دانشگاه های شعبه شعبه است" . دانشگاه پلی تکنیک با تاکید بر برنامه های حرفه ای و تکنولوژیک برای آماده سازی نیروی کار مستقیم طراحی شده است. دانشگاه آریزونای غربی بر روی رشته های بین رشته ای و هنرهای لیبرال متمرکز است . محوطه مرکز شهر فینیکس بر برنامه های مستقیم شهری و عمومی مانند پرستاری، سیاست عمومی، عدالت کیفری، ارتباطات جمعی و روزنامه نگاری تمرکز دارد. ASU به تازگی برخی از برنامه های مربوط به پرستاری و بهداشت را به پردیس جدید پزشکی ASU-Mayo تغییر مکان داده است . اتوبوس های بین دانشگاه و راه آهن اجازه می دهند دانش آموزان و اعضای هیات علمی به راحتی بین دانشگاه ها سفر کنند . علاوه بر پردیس های فیزیکی، "مجتمع مجازی" ASU در مرکز نوآوری SkySong دانشگاه، ارائه آموزش آنلاین و گسترده ای را صورت می دهد .

پردیس تامپپا ASU در مرکز شهر Tempe آریزونا، حدود هشت مایلی (13 کیلومتری) شرق مرکز شهر فینیکس واقع شده است. این محوطه دانشگاهی در حقیقت یک شهر محسوب می شود و حدود 660 هکتار (2.7 کیلومتر مربع) است. پردیس Tempe همچنین بزرگترین دانشگاه های ASU را در خود جای داده است و بیش از 70،000 دانش آموز در پاییز 2017 ثبت نام کرده اند. پردیس Tempe پردیس اصلی ASU است و اولین پردیس ساخته شده نیز می باشد . اقامتگاه جنوبی دانشگاه آریزونا بیش از 4000 دانش آموز را ثبت نام نموده است .

پردیس پلی تکنیک :

پردیس پلی تکنیک ASU در سال 1996 به عنوان "ASU East" تاسیس شد و در آن بیش از 4800 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند و بیش از 130 رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در برنامه های فنی و حرفه ای در رشته های مدیریت، صنایع، کشاورزی، دانشکده علوم و هنرهای یکپارچه در خود جای داده است و بر برنامه های حرفه ای و تکنولوژیکی شامل شبیه سازی ها و فضای آزمایشگاهی در زمینه های مختلف مطالعه تمرکز دارد. پردیس 600 متر مربع (2.4 کیلومتر مربع) در جنوب شرقی Mesa آریزونا، در 53 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر فونیکس قرار دارد.

ASU Online بیش از 150 برنامه کارشناسی را از طریق یک پلت فرم آنلاین ارائه می دهد. برنامه های تحصیلی آنلاین مشابه برنامه های سنتی رو در رو می باشد و ماهیت کلاس دانشگاه را حفظ می کنند. ASU Online در مرکز اسکای سونگ ASU در اسکاتسدیل، آریزونا مستقر است. ASU Online در رتبه چهارم بهترین برنامه های لیسانس آنلاین قرار دارد .
دانشجویان آنلاین توسط اساتید همان دانشکده تدریس می شوند و مدرک دانشگاهی دریافت می کنند. برنامه های آنلاین ASU به دانش آموزان اجازه می دهد تا در محیط های بسیار تعاملی از طریق همکاری دانش آموزان و محیط های یادگیری شخصی شروع به یادگیری نمایند.
در ماه آوریل سال 2015، ASU Online اعلام کرد که با EdX همکاری می کند تا یک برنامه خاص را به نام «آکادمی جهانی نوآور» معرفی کند. این برنامه برای همه دانش آموزان بالقوه باز است. دانش آموزان نیازی به ارائه یک رکورد دبیرستان یا GPA برای درخواست برای دوره ها ندارند. آنها فقط برای دوره ها (600 دلار برای هر اعتبار) پرداخت می کنند پس از گذراندن دوره، اگر آنها بخواهند اعتبار بدست آورند.
از بهار 2017، بیش از 25،000 دانشجو از طریق ASU Online ثبت نام کردند . در ژوئن 2014، ASU Online و Starbucks اعلام کردند که مشارکتی را به نام برنامه پیشرفت تحصیلی دانشکده استارباکس ارائه کرده اند. برنامه پیشرفت تحصیلی ای که استارباکس ارائه می دهد تمام حقوق و مزایای کارکنان را پوشش می دهد .

در سال 2016 کلینیک Mayo و ASU یک بستر جدید برای آموزش و تحقیقات بهداشت و درمان تشکیل دادند: کلینیک Mayo و اتحاد دانشگاه ایالتی آریزونا برای مراقبت های بهداشتی از سال 2017 تفاهم نامه امضا کرده اند . دانش آموزان دانشکده پزشکی بالینی Mayo در فینیکس و اسکاتسدیل یکی از اولین کسانی هستند که گواهینامه علمی ارائه خدمات بهداشتی را کسب می کنند . دانشکده مدیریت جهانی تاندربرت یکی از جدیدترین واحدهای "دانش سازمانی دانشگاه ایالتی آریزونا" است .

ASU ثبت نام 10،268 دانش آموز بین المللی که شامل 14.3٪ از کل جمعیت دانش آموزان بین المللی بیش از 150 کشور می باشند را نمایندگی می کنند. موسسه آموزش بین المللی ASU به عنوان دانشگاه دولتی عالی در ایالات متحده برای میزبانی دانشجویان بین المللی در سال  2016-2017 انتخاب شده بود .

ASU بیش از 250 مدرک کارشناسی ارشد را پوشش می دهد و بیش از 100 برنامه فارغ التحصیلی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد که منجر به تحصیلات تکمیلی و دکتری در رشته هنر و علوم، طراحی و هنر، مهندسی، روزنامه نگاری، تحصیلات، تجارت، حقوق، پرستاری، سیاست عمومی، و پایداری می گردد. این برنامه ها به 16 دانشگاه و مدارس تقسیم می شوند که در شش محوطه دانشگاه ASU گسترش می یابد. ASU همچنین یک برنامه شتاب دهنده 4 + 1 را ارائه می دهد که به دانش آموزان سالهای آخر سال تحصیلی خود ارائه می دهد تا سال تحصیلی خود را به صورت مناسب تری طی کنند .

رتبه بندی :

رتبه بندی اخبار و گزارش های جهانی 2017 ایالات متحده از نزدیک به 1800 دانشگاه در ایالات متحده آمریکا، رتبه 61 دانشگاه ایالتی را در میان دانشگاه های عمومی به آریزونا اختصاص داده است و همچنین رتبه 115 دانشگاه های ملی و رتبه 121 در 1000 دانشگاه برتر جهانی را کسب کرده است . ASU همچنین رتبه شماره 1 را در میان 31 "دانشگاه نوآورانه" در آمریکا کسب نموده است . The Daily Beast در سال 2014 بهترین رتبه های مدرارس نزدیک به 2000 تایی در ایالات متحده را انجام داده است که آریزونا رتبه 172 را بدست آورده است . در سال 2018، معیارهای آموزش عالی تایمز دانشگاه ایالتی آریزونا را به عنوان 81st در جهان و 38 در میان موسسات ایالات متحده شناسایی کرده است .

از سال 2002 هزینه های تحقیقاتی دانشگاه آریزونا چهار برابر شده و در سال مالی 2016 518.2 میلیون دلار دریافت کرده است. مبلغ این کمک در سال 2017 مبلغ 665 میلیون دلار بوده است. ASU یک موسسه ملی فضایی ملی دارد و عضو انجمن تحقیقات دانشگاهی است.

ASU یکی از موفق ترین دانشگاه های کشور در زمینه ایجاد شرکت های راه اندازی از طریق تحقیق است. این دانشگاه با کمک مالی خارجی که بیش از 600 میلیون دلار بوده است توانسته 100 شرکت نوآور را راه اندازی کند . در ژوئن 2016، ASU جایزه دانشگاه کارآفرین را از بنیاد دشپند، یک سازمان بشردوستانه که از کارآفرینی و نوآوری اجتماعی پشتیبانی می کند، دریافت نمود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی