روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

روش گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی

معرفی دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت اخذ پذیرش Apply for University

در این وبلاگ سعی می شود در حد امکان اطلاعات مفیدی درباره پذیرش دانشجویی، ثبت نام در دانشگاه ها، معرفی دانشگاه ها، هزینه های دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، امکانات کار و کسب درآمد و اطلاعات ضروری دیگر برای مهاجرت و زندگی راحت تر در دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در اختیار شما قرار دهیم .

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) یک دانشگاه تحقیقاتی ملی واقع در کانبرا، پایتخت استرالیا است. پردیس اصلی آن در اکتون می باشد که شامل هفت کالج آموزشی و پژوهشی است که علاوه بر آن دارای چندین آکادمی ملی و موسسات ملی نیز می باشد . این دانشگاه در سال 1946 تأسیس شد و تنها دانشگاهی است که توسط مجلس استرالیا ایجاد شده است. در ابتدا یک دانشگاه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی بود که دانشکده حقوق و دستمزد در سال 1960 به آن افزوده شد . دانشگاه ملی استرالیا(ANU) دارای 10،052 دانشجوی کارشناسی و 10،840 دانشجوی کارشناسی ارشد و 3،753 کارمند است. بودجه این دانشگاه در سال 2012 برابر با 1.13 میلیارد دلار بوده است . ANU در رتبه بندی سال 2018 دانشگاه های جهان QS توانست رتبه 47 در جهان (و دومین در استرالیا) را بدست آورد . در سال تحصیلی 2016 تا 2017 در استرالیا و کل اقیانوسیه، رتبه 20 در جهان را دارا بوده است . ANU در سال تحصیلی 2017 در تحصیلات عالی رتبه 7 (و اولین در استرالیا) نامیده شد. در رتبه بندی سال 2017 تحصیلات عالی در سطح جهانی، رتبه سالانه فارغ التحصیلان دانشگاه ANU در جهان 21st و در استرالیا رتبه اول را دارا بوده است . ANU در رتبه بندی CWTS Leiden رتبه 100 در جهان و اول در استرالیا را دارد . این دانشگاه برنامه های ویژه ای را برای حوزه های هنر و علوم انسانی پیاده سازی می کند و از جمله بهترین رشته های جهان برای تعدادی از رشته ها مانند سیاست و روابط بین الملل، سیاست های اجتماعی و جغرافیایی می باشد . دانشگاه ملی استرالیا تاکنون موفق به اخذ 6 جایزه نوبل گردیده است . این دانشگاه دو نخست وزیر، 30 سفیر فعلی استرالیا و بیش از ده رئیس فعلی ادارات دولتی استرالیا را فارغ التحصیل کرده است .

تاریخچه :

در سال 1908 پس از اینکه کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا انتخاب شد، گروهی از محققان برجسته استرالیا از خارج از کشور برای پیوستن به دانشگاه ها بازگشتند، از جمله سر اووارد فلوری (مشترک توسعه پنی سیلین دارویی)، سر مارک الیپانت (فیزیکدان هسته ای که در پروژه منهتن کار می کرد)، سر کیت هنکاک (استاد تاریخ اقتصادی در آکسفورد) و سر ریموند فرث (استاد انسان شناسی در LSE) و سارو داگلاس کاپلند، اقتصاددان به عنوان نخست وزیر معاون نخست وزیر انگلیس و نخست وزیر سابق استنلی بروس. ANU در ابتدا به چهار مرکز - دانشکده های تحقیقاتی علوم فیزیک، علوم اجتماعی و مطالعات اقلیمی و دانشکده پزشکی جان کرتین تقسیم بندی شد.  در سال 1954 اولین سالن دانشگاه برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی افتتاح شد. رصدخانه کوه استروملو، توسط دولت فدرال در سال 1924 تأسیس شد . اولین کتابخانه ANU، ساختمان های Menzies و Chifley بود که در سال 1963 افتتاح گردید . دانشکده جنگلداری استرالیا که در سال 1927 در کانبرا واقع شده است، در سال 1965 توسط ANU ادغام گردید .

کالج دانشگاه کانبرا
کالج دانشگاه کانبرا (CUC) اولین موسسه آموزش عالی در پایتخت ملی استرالیا محسوب می شود که در سال 1929 تاسیس شد و اولین دانش آموزان دوره کارشناسی خود را در سال 1930 ثبت نام کرد. تاسیس آن توسط سر رابرت گران، یکی از نویسندگان قانون اساسی استرالیا و نخستین وکیل مدافع استرالیا، رهبری شد. CUC وابسته به دانشگاه ملبورن بود و مدارک آن توسط این دانشگاه اعطا گردید. رهبران آکادمیک در CUC شامل مورنر منینگ کلارک، دانشمند سیاسی Finlay Crisp، شاعر A. D. Hope و اقتصاددان هینز آرند بودند . بروس هال، اولین دانشکده مسکونی برای دانشجویان مقطع کارشناسی را در سال 1961 افتتاح کرد .

دانشکده موسیقی کانبرا و دانشکده هنر کانبرا در سال 1988 برای تشکیل موسسه هنر کانبرا تشکیل گردید و در سال 1992 با دانشگاه ملی استرالیا به عنوان موسسه هنرهای محلی ANU ادغام شد. ANU دانشکده پزشکی خود را در سال 2002 تاسیس کرد، پس از پذیرش تصویب دولت فدرال در سال 2000 به صورت رسمی به پذیرش و ثبت نام دانشجو اقدام نمود . ستاره شناسان ANU در حال حاضر تحقیقاتی را از ناحیه Observation Spring Observation، که شامل 10 تلسکوپ از جمله تلسکوپ Anglo-Australian است انجام می دهند. در ماه فوریه 2013، دانشکده کارآفرینی مالی با همکاری دانشگاه گراهام تاکول و فارغ التحصیلان ANU، بزرگترین کمک مالی دانشگاه را در  استرالیا با دادن 50 میلیون دلار برای تأمین برنامه تحصیلی دانشجویان در ANU، تأسیس کردند.

محوطه دانشگاه ملی استرالیا :

محوطه اصلی ANU در حومه کانبرا اکتون، که شامل 358 هکتار (1.45 کیلومتر مربع) می باشد که بیشتر آن با ساختمان های دانشگاهی است که در داخل آن احداث شده است . دانشگاه ملی استرالیا با بیش از 10،000 درخت در محوطه دانشگاه، توانست برنده جوایز شبکه پردیس بین المللی پایدار در سال 2009 گردد و دومین دانشگاه سبز در استرالیا در سال 2011 را به خود اختصاص داد. چهار نوع جامعه آمریکایی در استرالیا بر پایه ANU فعالیت می کنند : آکادمی علوم استرالیا، آکادمی علوم انسانی استرالیا، آکادمی علوم اجتماعی در استرالیا و آکادمی قانون استرالیا . مرکز ملی استرالیا برای آگاهی عمومی از علوم و آرشیو ملی فیلم و صدا نیز در ANU واقع شده است، در حالی که موزه ملی استرالیا و CSIRO در کنار دانشگاه واقع شده اند. ANU مکانهای اضافی از جمله رصدخانه کوه استروملو در حومه کانبرا، رصدخانه بهار سالیدر در نزدیکی Coonabarabran، پردیس در Kioloa در ساحل جنوبی نیو سات ولز و یک واحد تحقیقاتی در داروین را نیز در خود جای داده است .

کتابخانه ANU :

کتابخانه ANU با انتصاب اولین کتابدار آرتور مک دونالد در سال 1948 آغاز بکار کرد. این کتابخانه دارای بیش از 2.5 میلیون جلد کتاب فیزیکی است که در میان شش شاخه تقسیم بندی گردیده است . کتابخانه چیلیلی 24 ساعت شبانه روز برای کارمندان و دانشجویان ANU در دسترس است .

مجتمع های دانشجویی :

هشت مجتمع مسکونی با آنو-بروس هال، اورسولا هال، کالج بورگمن، دانشکده جان در محوطه دانشگاه قرار دارند به جز Fenner Hall، که در حومه ی نزدیک Braddon واقع شده است. دانش آموزان نیز در واحدهای خصوصی مجاور در محوطه دانشگاه Dave Lodge، Kinloch Lodge، Warrumbul Lodge و Lena Karmel Lodge مستقر هستند. در سال 2010، تالار غیررسمی گریفین برای دانشجویان خارج از محوطه دانشگاه تاسیس شد. یکی دیگر از مسکن های دانشجویان خارج از دانشگاه، توسط UniGardens Pty، University Gardens واقع در Belconnen راه اندازی شد.

کالج هنر و علوم اجتماعی دانشگاه ANU به دانشکده علوم اجتماعی (RSSS) و دانشکده علوم انسانی و هنر (RSHA) تقسیم شده است. در داخل RSSS مدارس اختصاص یافته به تاریخ، فلسفه، جامعه شناسی، علوم سیاسی و روابط بین الملل، مطالعات خاورمیانه و مطالعات آمریکای لاتین وجود دارد. RSHA شامل مدارس با تمرکز بر انسان شناسی، باستان شناسی، کلاسیک، تاریخ هنر، ادبیات انگلیسی، درام، مطالعات فیلم، مطالعات جنسیتی، زبان شناسی، زبان اروپایی و همچنین مدرسه موسیقی و هنر است. در سال 2017، ANU رتبه ششمین در جهان برای سیاست، 8 در جهان برای سیاست های اجتماعی و اداری و 11 در جهان برای مطالعات توسعه را کسب نمود .

کالج ملی ANU در آسیا و اقیانوس آرام یبه عنوان یک مرکز تخصصی مطالعات زبانهای آسیایی بشمار می رود و از بزرگترین مجموعه کارشناسان این رشته های در دانشگاه بهره مند است . این کالج به سه مدرسه آکادمیک تقسیم می شود : مدرسه سیاست های عمومی کراوفورد، مدرسه سیاست های عمومی فشرده پژوهشی که شامل دانشکده فرهنگ و تاریخ و زبان می باشد به همراه مرکز ملی اختصاص داده شده به بررسی و یادگیری در مورد مردم، زبان ها و سرزمین های آسیا و اقیانوس آرام و مدرسه Coral Bell از امور آسیا و اقیانوس آرام که وظیفه بررسی  در سیاست و امور بین الملل آسیا و اقیانوس آرام در استرالیا را به عهده دارد . مرکز مطالعات استراتژیک و دفاع نیز جزء کالج ملی استرالیا است.

دانشکده تجاری و اقتصادی کالج ANU شامل چهار دانشکده تحقیقاتی است که تحقیق و تدریس در زمینه اقتصاد، مالی، حسابداری، حسابرسی، آمار، بازاریابی و مدیریت را شامل می شود . این کالج حرفه ای با موسسه حسابداران مجاز CPA استرالیا، انجمن کامپیوتر استرالیا، موسسه Actuaries استرالیا، موسسه حسابداران عمومی، انجمن حسابداران بین المللی، موسسه تحلیل گر مالی قانونی و عضویت در World Wide کنسرسیوم در ارتباط است .

دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتری ANU به دو دانشکده تحقیقاتی تقسیم می شود که به ترتیب موضوعات مختلف مهندسی و علوم کامپیوتر را مطالعه می کنند. ANU مجهز به مؤسسه ملی محاسبات در زمینه زیرساخت ملی است و یکی از بنیانگذاران NICTA و مرکز تحقیقاتی فن آوری اطلاعات و ارتباطات در استرالیا است . گروه های تحقیقاتی در دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتری ANU شامل الگوریتم ها و داده ها، پردازش سیگنال کاربردی، هوش مصنوعی، مرکز سیستم های انرژی پایدار، سیستم های کامپیوتری، دیدگاه کامپیوتری و روباتیک، محاسبات داده ای شدید، محاسبات اطلاعات و انسان محور، محاسبات منطقی و محاسباتی، مواد و ساخت، نیمه هادی ها و سلول های خورشیدی، مهندسی سیستم های نرم افزاری، گروه حرارتی خورشیدی، سیستم ها و کنترل محدوده های انضباطی شامل نظریه ها، عملیات و تحقیقات پیشرفته می باشد .

کالج قانون ANU تحقیق و تدریس حقوق را با مراکز مربوط به قوانین تجاری، قوانین بین المللی، قوانین عمومی و قوانین زیست محیطی پوشش می دهد. علاوه بر برنامه های تحقیقاتی متعدد، کالج LL.B مباحث حرفه ای را ارائه می دهد و در رتبه بندی QS 2018 رتبه دوم را در میان دانشکده های حقوق دانشگاه های استرالیا و 12 در بین مدارس حقوق بین المللی را کسب کرده است. به دانش آموزان فرصت سه هفته ای در ژنو رد زمینه مباحث بین المللی را می دهد .

دانشکده پزشکی، زیست شناسی و محیط زیست ANU شامل دانشکده پزشکی جان کنتین (JCSMR)، دانشکده پزشکی ANU، دانشکده محیط زیست و جامعه فننر و دانشکده های تحقیقاتی زیست شناسی، روانشناسی و سلامت جمعیت است. JCSMR در سال 1948 در نتیجه دیدگاه هوارد فلوری، برنده جایزه نوبل تاسیس شد. سه جایزه نوبل به دست آمده در نتیجه تحقیقات در JCSMR در سال 1963 توسط جان اکول و در سال 1996 و همچنین پیتر Doherty و رولف  Zinkernagel بدست آمده است .

دانشکده علوم و ریاضی شامل دانشکده های تحقیقاتی نجوم و استروافیسک، شیمی، علوم زمین، علوم ریاضی و فیزیک است. تحت هدایت مارک الیپانت، فیزیک هسته ای یکی از مهمترین اولویت های پژوهش دانشگاهی قرار گرفت که منجر به ساخت یک ژنراتور هموپولار 500 مگاوول و یک سیکلوترون 7.7 مگاواتالکترون در دهه 1950 شد. این دستگاه ها به عنوان بخشی از یک شتاب دهنده ذرات 10.6 gigaelectronvolt synchrotron مورد استفاده قرار گرفتند که هرگز تکمیل نشدند، با این حال برای استفاده از سایر اهداف تحقیق همچنان مورد استفاده قرار گرفتند ANU در طول سال ها دارای 8 تسریع ذرات بوده و شتاب دهنده های 14UD و LINAS را فعال می کند. بریان اشمیت (اختر فیزیکدان در رصدخانه کوه استروملو) جایزه نوبل فیزیک 2011 را برای کار خود در زمینه گسترش سریع پیدایش جهان دریافت کرد.

ANU توسط یک شورای 15 نفره اداره می شود و اعضای آن شامل صدراعظم و معاون ریاست جمهوری هستند. گارت ایوانز، وزیر سابق امور خارجه استرالیا، از سال 2010 مجری قانون اساسی ANU بوده و بران اشمیت، برنده جایزه نوبل، از ژانویه سال 2016 به عنوان معاون وزیر مشغول بکار گردیده است .

رتبه بندی دانشگاه ها :

ANU در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2019 رتبه 47 در جهان (و دومین در استرالیا) را بدست آورد . در سال تحصیلی 2016 تا 2017 رتبه اول در استرالیا را کسب نموده است . ANU در سال تحصیلی 2017 در حوزه تحصیلات عالی به عنوان هفتمین دانشگاه (و اولین دانشگاه در استرالیا) نامیده شد. ANU در رتبه بندی CWTS Leiden در رتبه اول در استرالیا قرار گرفت . در رتبه بندی جهانی QS به صورت موضوعی در سال 2017 دانشگاه ANU در رتبه ششم جهان در سیاست، هشتم جهان برای سیاست های اجتماعی و مدیریت، دهم جهان برای هنر و علوم انسانی، سیزدهم جهان برای باستان شناسی و 14 ام جهان برای تاریخ قرار گرفت .
Woroni روزنامه دانشجویی دانشگاه ملی استرالیا است. Woroni هر دو هفته یک بار در قالب متن کامل و به صورت رنگی منتشر می شود و دارای پوشش گسترده ای از اخبار دانشگاه ها و اخبار محلی، افکار، ویژگی ها، هنر و فرهنگ، ورزش و اوقات فراغت است.

فارغ التحصیلان ANU اغلب در دولت دیده می شوند. باب هاوک و کوین رود، نخست وزیران سابق استرالیا، از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند، 30 سفیر فعلی استرالیا و بیش از ده نفر از روسای فعلی بخش خدمات عمومی استرالیا از ANU فارغ التحصیل شده اند . از جمله نخست وزیر و وزیر کابینه(مایکل توفی)، دبیر خزانه داری(مارتین پارکینسون)، دبیر امور مالی(جین هالتون)، وزیر آموزش(لیزا پل)، وزیر کشاورزی(پل گریمز)، وکیل وزیر امور خارجه(کریس موراییتس)، وزیر محیط زیست(گوردون دوبروور)، وزیر امورخارجه(رنه لئون)، وزیر خدمات اجتماعی(فین پرات)، معاون وزیر صنعت، Glenys Beauchamp، مدیر کل ASIS،(نیک وارنر) و رییس شورای ACCC(راد سیمز). فارغ التحصیلان همچنین شامل نخست وزیر جزایر سلیمان(گوردون دارسی لیلو)، وزیر امور خارجه مغولستان(ددین تسوتبااتور)، مارتین ناتالاگوا، وزیر امور خارجه سابق اندونزی، فرماندار سابق بانک مرکزی نیوزیلند(دون برش)، پاتریشیا هیویت(وزیر سابق بریتانیا) و سفیر اسرائیل(مارتین ایندیک) .
دیگر محققان برجسته عبارتند از قضات دادگاه عالی استرالیا استفان گگلر و جفری ندل، جانز پاسکو، دادستان فدرال، وکلای حقوق بشر جنیفر رابینسون، مدیر عامل کلئوگل، جان برانت، مدیر عامل قبرس سنگاپور Cheong Choong Kong، رئیس دانشگاه ایندیانا، مایکل مکروبی، معاون دانشگاه ملبورن ریاضیدان جان H. Coates، برنامه نویس کامپیوتری اندرو Tridgell، روانشناس و روزنامه نگار Bettina Arndt، و اقتصاددانان Ross Garnaut، Peter Drysdale و John Quiggin. - آلن گیلبرت و گلیان دیویس، ریاضیدان .

وابستگی ها :

ANU یکی از اعضای گروه هشتم و همچنین عضو اتحادیه بین المللی دانشگاه های تحقیقاتی نیز می باشد . ANU در برنامه مالی به صورت مستقیم در ایالات متحده شرکت می کند. بورس تحصیلی RG Menzies به دانشگاه هاروارد سالانه به حداقل یک استاد استرالیایی اعطا می شود که مدرک تحصیلات تکمیلی هاروارد را اخذ نماید . ANU و دانشگاه ملبورن تنها دو دانشگاه شریک دانشگاه استرالیا هستند که از برنامه Fox Fellowship دانشگاه ییل حمایت می کنند .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی